Kā sociālie tīkli ir mainījuši dāvināšanas tradīcijas?

WhatsApp Image 2020-09-13 at 20.27.11.jpeg

Sociālie tīkli ir iekarojuši īpašu vietu un nozīmi visās mūsu dzīves jomās

Sociālie tīkli ir iekarojuši īpašu vietu un nozīmi visās mūsu dzīves jomās - atpūtā, mīlestībā, darbā, draudzībā, izklaidē. Tie pārstāv jebkuru biznesa nišu - pat santehniķim ir savs biznesa profils!

Būtu naivi domāt, ka sociālie tīkli nav mainījuši arī mūsu dāvināšanas paradumus. Kā tieši? 

➡️ Aizvien biežāk paļaujamies uz svešu cilvēku viedokli 

Mārketingam un produktu virzīšanai tirgū aizvien lielāku lomu sāk spēlēt sociālo tīklu profesionālais pielietojums. Šodien influcenceri jeb latviskāk sakot – iedvesmotāji vai ietekmētāji ir virtuālās slavenības ar ievērojamu sekotāju pulciņu Instagram vai Facebook platformās. Būtībā varētu teikt, ka uzņēmēji algo  influencerus kā reklāmas rīku savam produktam. Influencera uzdevums ir parādīt savai auditorijai produktu un vēlams - ieinteresēt iegādāties to. 

Varētu jau teikt, ka tā pati reklāma vien ir. Tomēr - šeit ir kāda būtiska atšķirība. Ja reklāmas stendam jūs varat paiet garām pilnīgi bez emocijām, tad komunikācija ar cilvēku, kurš aktīvi dalās savā ikdienā, rada tādu iespaidu, it kā jūs būtu tuvākie draugi. Tik personalizēts reklāmas rīks ietekmēs Jūsu izvēles daudz spēcīgāk  nekā, piemēram, bezpersoniskas televīzijas reklāmas pauzes. 

➡️  Dāvanas kļūst arvien aktuālākas

Cilvēki visos laikos ir bijuši sociālās būtnes, kas savā starpā konkurē un izrādās. Fantāzija mums ir laba, tādēļ arī pielietotās “cīņas” metodes ir viena par otru oriģinālākas. Vēl tad, kad internets nerādījās pat sapņos, viens no veidiem, kā netieši izrādīt savu pārākumu, bija dāvanas. Kādēļ? Tas var kalpot kā “lietišķais pierādījums” tam, cik ļoti cilvēks tiek mīlēts, novērtēts un lutināts. Turklāt grandiozas dāvanas var darīt zināmu arī to, ka ne tikai viņš pats, bet arī cilvēki viņam apkārt nāk no augstākajām aprindām. Savukārt līdz ar sociālo tīklu ienākšanu mūsu dzīvē, iespējas palielīties vairs nepazīst nekādas robežas - jauno gredzenu var parādīt ne tikai kaimiņienei, bet gan visai pasaulei! Protams, šādu iespēju vēlas izmantot daudzi, tādēļ arī dāvanu pieprasījums un piedāvājums aug eksponenciālās līknes ātrumā. 

Diemžēl tieši sociālo tīklu dēļ dāvanas sāk aizvien izteiktāk pazaudēt savu patieso nozīmi un aizvien biežāk kalpot kā birka pie apģērba, kura īsumā izstāstīs par to, kas Tu esi, no kurienes nāc un kā par Tevi  pareizi rūpēties. Ir skaidrs, ka dāvināšanas tradīcijas ieņem jaunas aprises un savā jaunajā tēlā kļūst tik aktuālas kā vēl nekad.    

Vai būs arī labas ziņas? Bet protams! 

➡️ Izvēlamies dāvināt oriģinālākas dāvanas 

Sociālie tīkli ir plaši pavēruši savas durvis un laipni aicina realizēt pārdrošākās biznesa un arī dāvanu idejas. Pateicoties tam, ka uzņēmējdarbība ir pārcēlusies uz savu virtuālo ofisu, mēs varam izzvejot īpašākās dāvanu pērles no jebkuras pasaules malas - “Cielaviņas” vietā pasniegt marakujas siera un zilās spirulīnas kūku, pārsteigumā sarūpēt personalizētu velosipēdu, ciemos ierasties ar divmetrīgu  papīra pieneni, atstājot klasiskās rozes aizkadrā. Acumirklīgā komunikācija ar draugiem, paziņām vai pat ekspertiem, kuri apmainās ar ieteikumiem, pieredzēm un idejām, rosina ikvienu no mums atklāt dāvināšanas piedzīvojumu katrreiz no jauna. 

➡️ Esam iemācijušies lasīt domas 

Tas nav joks! Uzminēt to, ko dāvanā vēlas saņemt otrs cilvēks, mūsdienās ir tik vienkārši kā nekad - protams, pateicoties iespējām, ko mums sniedz sociālie tīkli. Ja agrāk cilvēki ievēlējās vēlēšanos, kad krita zvaigzne, tad tagad pietiek ierakstīt Tviterī tekstu ar mazu mājienu vai padalīties Facebook ar pareizo bildi, un kāds Tavu vēlēšanos uzdāvinās Tev jau tuvākajos svētkos. Šķiet, kur nu vēl vienkāršāk varētu būt, vai ne? Patiesībā -  var gan. Giftup aizstāj simtiem mīklu, mājienu un varbūtību ar vienu klikšķi. :)  

Sociālie tīkli ir ieviesuši korekcijas visās dzīves jomās, kategorijās un nišās. Dāvināšanas paradumi, kaut arī iesakņoti sen pirms interneta parādīšanās, tomēr nav izņēmums. Kā jau katras pārmaiņas, arī šīs nāk kā ar pozitīvām, tā arī  negatīvām vēsmām. Un tomēr mūsu secinājums būtu tāds, ka sociālie tīkli nav izgudrojuši dāvināšanas paradumus no jauna - tik vien kā pacēluši lielākos mērogos lietas un likumsakarības, kas bija aktuālas arī šaurākā saziņas lokā. Galu galā dāvināšana - tā vienmēr būs par komunikāciju.

 

13.09.2020
sociālie tīkli facebook instagram

Pastāsti citiem:

Pievieno komentāru:

Rakstu atļauts komentēt tikai drosmīgākajiem, tāpēc, lūdzu, autorizējies. Autorizēties